مصاحبه با سید مسعود کمال مدیر عامل شرکت SAS

شرکت-سپهر-آذین-سبز-کمال-اس-آ-اس-sas

شرکت سپهر آذین سبز کمال تولید کننده برند اس آ اس S.A.S، کار خودش رو در سال 1380 شمسی شروع کرد.

مجموعه تولیدی اس آ اس S.A.S شروع فعالیت خود را با تولید و پخش کلر دوقلو آغاز کرد و به مرور زمان فعالیت خود را گسترش داده و تمام تجربه و تلاش خود را به کار گرفت تا تنوع و کیفیت محصولاتش را بالا ببرد. این تنوع امروز به یاری خداوند و همت و تلاش کارشناسان این مجموعه به 210 قلم رسیده است. جای بسی خوشحالی است که بگوییم در اکثر محصولات تولیدی صنعت رنگ و رزین اتومبیلی جزو اولین ها و با کیفیت ترین ها می باشد.
این مجموعه با تولید و تنوع محصولات نیاز اکثر مشتریان حرفه ای خود را در سراسر ایران برطرف کرده است . محصولاتی همچون : رنگ های روغنی، فوری، دوجزئی، بیسکوت، آسترپلاستیک و همچنین انواع بتونه سنگی، نوار چسب، پولیش، کلر اتومبیلی و دیگر متعلقات این صنعت عرضه نموده اند.
این مجموعه در سال 1397 شروع به صادرات محصولات خود به کشورهای حوزه خلیج فارس نمود و در این راستا چندین مورد عقد قرارداد با کارخانجات بزرگ خارجی داشته که منجرب به تعامل بهینه و بالابردن سطح فنی و کیفی محصولات شده است.
این مجموعه از نظر وسعت ،تولید و کیفیت جزو سرآمدهای صنعت پر ارزش رنگ و رزین اتومبیلی است و با افزایش علم و تکنولوژی روز دنیا، خود را به بازارهای جهانی نزدیک کرده است. مجموعه تولیدی رنگ اتومبیل با نگرش کیفیت، توسعه و رضایتمندی مشتری، در نظر دارد نه تنها جزو اولین ها، بلکه جزو بهترین های صنعت رنگ کشور و خاورمیانه هم قرار بگیرد.

سید جلال کمال

سید جلال کمال - سپهر آذین سبز کمال

حاج آقا سید جلال کمال یکی از بنیانگذاران صنعت رنگ اتومبیل در ایران هستند. ایشان کار خود را در این صنعت از سال 1330 با بنیادنهادن کارخانه کمال و پسران شروع کردند و در سال های فعالیت خود توانست با تولید برندهای کمال لوکس، کیمیا و تام، کمک شایانی به تامین نیاز بازار رنگ اتومبیل ایران و متعلقات آن نماید. در سال 1357 شروع به تولید بتونه سنگی کیمیا کردند که به گفته صنعتگران این حوزه، یکی از بهترین برندهای بتونه سنگی بازار بود. ایشان محصولات رنگ اتومبیل را هم با برند تام ادامه دادند و این تولید تا سال 1365 به صورت مستمر انجام گرفت.

در سال 1372 مرحوم سید جلال کمال با تاسیس یک آزمایشگاه فوق تخصصی و ‌مدرن در خیابان مطهری تهران و جذب کارشناسان مجرب و متخصص در این مجموعه، یکی از با کیفیت ترین و ‌کم نظیرترین آزمایشگاه های صنعت رنگ ایران را تشکیل دادند. شاید صنعتگران ایشان را با برگزاری سمینار سال 1377 در تهران بیشتر به یاد دارند.این سمینار که با استقبال پرشور نقاشان و فروشندگان رنگ اتومبیل مواجه شد، تعامل شایسته ای برای بالا بردن کیفیت فنی این عزیزان بود که به همت خود مرحوم حاج آقا سید جلال کمال برگذار شد که کم نظیر و جزء اولین ها بود.

در سالهای بعد هم این سنت حسنه برای موضوعات لیسه کشی تخصصی و نانو سرامیک به کمک پسر ایشان، آقای سید مسعود کمال تکرار شد و بسیاری از نقاشان رنگ اتومبیل در سراسر ایران با تکنولوژی و دانش روز دنیا آشنا شدند.در ادامه راه پر چالش تولید،این وظیفه بر عهده پسر کوچک ایشان گذاشته شد. آقای سید مسعود کمال در سال 1380 با تولید کلر دوقلو توانست بار دیگر بازار رنگ و متعلقات اتومبیلی ایران را تحت تاثیر قرار دهند.این مجموعه به مرور زمان فعالیت خود را گسترش داده و تمام تجربه و تلاش خود را به کار گرفت تا تنوع و کیفیت محصولاتش را بالا ببرد. این تنوع امروز به یاری خداوند و همت و تلاش کارشناسان این مجموعه به 210 قلم رسیده است .
این گروه صنعتی با تولید محصولات متنوع نیاز اکثر مشتریان حرفه ای خود را در سراسر ایران برطرف کرده است. محصولاتی تولیدی این مجموعه همچون : رنگ های روغنی، فوری، دوجزئی، بیسکوت، آسترپلاستیک و همچنین انواع بتونه سنگی، نوار چسب، پولیش،کلر اتومبیلی و دیگر متعلقات این صنعت ارزشمند می باشد.

مرحوم حاج آقا سید جلال کمال در تمام سالهای عمر پر برکت خود دغدغه ای بجز تولید محصول با کیفیت ایرانی نداشتند و همیشه به فرزندان خود نیز توصیه می کردند که در این راه تلاش کنند. ایشان در شهریور 1401 دار فانی را وداع گفتند. روحش شاد و یادش گرامی باد.

سید مسعود کمال

سید مسعود کمال - شرکت sas

در تمامی سفرهایی که مرحوم حاج آقا سید جلال کمال گرامی برای انتقال تجربیات به مصرف کننده گان و فروشنده گان صنعت رنگ اتومبیلی داشتند، جناب آقای مسعود کمال برای کسب تجربه در کنار ایشان بوده و از این منظر تجارب ارزنده ای را کسب نمودند.
سید مسعود کمال در جوانی و در دوران تعطیلی مدارس کنار پدر گرامی خود در بخش تولید و فروش صنعت رنگ اتومبیلی حضور داشتند و با تعامل و حل دغدغه های مشتریان این صنعت، کسب تجربه می نمودند. در سال 1372 مرحوم سید جلال کمال با تاسیس یک آزمایشگاه فوق تخصصی و ‌مدرن در خیابان مطهری تهران و جذب کارشناسان مجرب این حوزه در این مجموعه، یکی از با کیفیت ترین و‌کم نظیرترین آزمایشگاه های صنعت رنگ ایران را تشکیل دادند.

 

به گواه خیلی از متخصصین صنعت رنگ اتومبیل، آزمایشگاه رنگ تاسیس شده، از نظر کمی و کیفی و همچنین استفاده از دانش روز، مدرن و جزو حرفه ای ترین آزمایشگاه های کشور بوده و هست. سید مسعود کمال در کنار تحصیل در مقطع دبیرستان ، مدتی را در آزمایشگاه حرفه ای و تخصصی کارخانه پدر گرامی فعالیت داشتند. این فعالیت مستمر باعث شد که ایشان به رشته شیمی علاقه مند شده و همین امر انگیزه ای شد تا در سال 1376 تحصیلات آکادمیک خود را در رشته شیمی شروع کنند و در سال 1380موفق به فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی شدند.
فعالیت ایشان بعد از دوران دانشگاه با وارد شدن به عنوان مدیر آزمایشگاه و مدیر خط تولید مجموعه پدر گرامی ادامه پیدا کرد. این فعالیت تا مستقل شدن ایشان ادامه داشت و تجربیات ارزنده ای را در این مدت کسب کردند.

در خانواده مرحوم سیدجلال کمال، سید مسعود کمال بعنوان فرزند آخر تصمیم گرفتند با مسـاعدت ویژه پدر گرامی، یک مجموعه تولیدی صنعتی در حوزه رنگ اتومبیل بنام سرزمین آریایی سبز که به اختصار نامیده می شود را تاسیس ، و دوران حرفه ای جدید خود را آغاز کنند.
مجموعه شروع فعالیت خود را با تولید و پخش کلر دوقلو آغاز کرد و به مرور زمان فعالیت خود را گسترش داده و تمام تجربه و تلاش خود را به کار گرفت تا تنوع و کیفیت محصولاتش را بالا ببرد. این تنوع امروز به یاری خداوند و همت و تلاش کارشناسان این مجموعه به 210 قلم رسیده است. جای بسی خوشحالی است که بگوییم در اکثر محصولات تولیدی صنعت رنگ و رزین اتومبیلی جزو اولین ها و با کیفیت ترین ها می باشد.
این مجموعه با تولید و تنوع محصولات نیاز اکثر مشتریان حرفه ای خود را در سراسر ایران برطرف کرده است . محصولاتی همچون : رنگ های روغنی، فوری، دوجزئی، بیسکوت، آسترپلاستیک و همچنین انواع بتونه سنگی، نوار چسب، پولیش،کلر اتومبیلی و دیگر متعلقات این صنعت عرضه نموده اند.
مجموعه در سال 1397 شروع به صادرات محصولات خود به کشورهای حوزه خلیج فارس نمود و در این راستا چندین مورد عقد قرارداد با کارخانجات بزرگ خارجی داشته که منجرب به تعامل بهینه و بالابردن سطح فنی و کیفی محصولات شده است
این مجموعه از نظر وسعت ،تولید و کیفیت جزو سرآمدهای صنعت پر ارزش رنگ و رزین اتومبیلی است و با افزایش علم و تکنولوژی روز دنیا، خود را به بازارهای جهانی نزدیک کرده است. مجموعه تولیدی رنگ اتومبیل با نگرش کیفیت، توسعه و رضایتمندی مشتری، در نظر دارد نه تنها جزو اولین ها، بلکه جزو بهترین های صنعت رنگ کشور و خاورمیانه هم قرار بگیرد.
با آرزوی بهترین ها و توفیق روز افزون برای تمامی فعالان و خدمتگزاران صنعت رنگ اتومبیل ایران.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری 18-21 آذرماه 1398 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگذار شد. بازرگانی کمال به مدیریت جناب آقای سید مسعود کمال هم در این نمایشگاه طبق روال هر ساله حضور پر رنگ و موثری را داشته و توانست سهم خود را به عنوان یک شرکت بازرگانی موفق در این میان ایفا نماید.

در ادامه قسمتی از مصاحبه مجله بسپار با جناب آقای مسعود کمال در حاشیه نمایشگاه نوزدهم رنگ و رزین را آماده کرده ایم که این مصاحبه در ماه نامه 207 این مجله که گزارش مفصلی از نمایشگاه با عنوان “زیر سایه سیاست های فراملی یا متاثر از ناکارآمدی ملی؟” در دی ماه 1398 به چاپ رسید.

 

شرکت سپهر آذین سبز کمال – برند اس آ اس S.A.S

سید مسعود کمال ، مدیر عامل شرکت سرزمین آریایی سبز (SAS) است. این برند در حدود 12 سال است که تاسیس شده و فعالیت بازرگانی و تولیدی متعددی را دنبال می کند. آغاز به کار این شرکت با بتونه ی سنگی بود و به تدریج سبد محصولات خود را به مواردی همچون رنگ های خودرویی و نوار چسب و محصولات دیگر گسترش داد. در حال حاضر S.A.S نمایندگی فروش شرکت هایی همچون رنگ خوش، باژاک و جلاسنج را برعهده دارد.

جناب کمال در ادامه در رابطه با شرکت خود چنین گفت: علاوه بر شرکت های داخلی بزرگ، قراردادهایی را نیز با شرکت های سوئیسی، ترک، چینی و یونانی منعقد کرده بودیم تا محصولات آن ها را در داخل عرضه کنیم که متاسفانه تمام این قراردادها با چالش های مواجه و گاها متوقف نیز شده است. متاسفانه بازرگانی به صورت بین المللی با چالش های زیادی رو به رو است و بزرگترین مشکل نیز در مرزهای کشور و از جانب گمرک ایران متوجه افراد می شود. وی در رابطه با عرضه ی محصول جدید نیز گفت: در این نمایشگاه از پولیش واکس جدید شرکت رونمایی خواهیم کرد.

بازرگانی کمال - نمایشگاه رنگ و رزین تهران

سوال – ارزیابی شما از نمایشگاه رنگ و رزین چیست ؟

مسعود کمال: متاسفانه هر سال نمایشگاه در حال کوچک شدن است و این نشان از سوء مدیریت برگذارکننده دارد. امسال نمایشگاه در وسط هفته برگذار شده و در بسیاری از موارد مشتریان توان حضور در این نمایشگاه را نداشتند. نکته ی دیگر اینکه شرکت های بزرگ رنگ سازی دیگر در این نمایشگاه حاضر نمی شوند! به عنوان مثال شرکت رنگ سازی خوش بنا داشت تا هر دو سال یکبار در این نمایشگاه حاضر شود اما سال هاست که به این نمایشگاه نیامده و به تبع آن رقبای این شرکت نیز، دیگر انگیزه ای برای شرکت در نمایشگاه ندارند. نمایشگاه رنگ و رزین در حال حاضر به شرکت های نوپا اختصاص دارد و تعداد شرکت هایی که به طور مداوم در این نمایشگاه حاضر بوده اند بسیار اندک است.

نسبت به سال های گذشته مشارکت کنندگان کمتر و نمایشگاه کوچکتر شده است. یکی از مواردی که در این نمایشگاه برای ما آزاردهنده بود اعمال مستقیم برگذار کننده بر چگونگی طراحی غرفه هاست و متاسفانه بخشی از فضای غرفه ی 200 متری خود را با این اعمال نظر از دست دادیم!

سوال – استقبال بین المللی از نمایشگاه امسال چطور بود؟

مسعود کمال: حتی شرکت های بازرگانی ایرانی قادر به واردات محصولات نیستند و نمی توان انتظار داشت که شرکت های خارجی در این نمایشگاه حاضر باشند … با توجه به این که ده سال است که به طور مداوم در این نمایشگاه حاضر هستیم به یاد ندارم که شرکت خارجی به نامی در ادوار این نمایشگاه به طور مداوم حضور داشته باشد. در نتیجه بخش بین المللی رنگ و رزین از کیفیت چندانی برخوردار نیست.

دیدگاه ها 43

43 replies on “مصاحبه با سید مسعود کمال مدیر عامل شرکت SAS”

    سشسششسیب

    ماشین با کدام رنگ راحت‌تر فروخته می‌شود؟

    ماشین سفید یا مشکی بیشترین مشتری را در بازار دارند و بعد از آن رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری قرار می‌گیرند.

    بازرگانی کمال

    مصاحبه با سید مسعود کمال مدیر عامل شرکت SAS

    Madelinet

    تیونیگ ظاهری

    حال که با تیونینگ خودرو آشنا شدید و هدف از انجام آن را متوجه شدید، لازم است تیونینگ ظاهری اتومبیل را مورد بررسی قرار دهیم. منظور از تیونینگ ظاهری انجام اقداماتی در بدنه و ظاهر خودرو می باشد که موجب ارتقای عملکرد و زیبا سازی ظاهری می گردد. تیونینگ ظاهری شامل موارد زیر است :

    تیونینگ درب خودرو
    تیونینگ رینگ و لاستیک خودرو
    تیونینگ سیستم صوتی و تصویری خودرو
    تیونینگ سقف خودرو
    تیونینگ چراغ های خودرو
    تیونینگ شیشه های خودرو
    تیونینگ آینه بغل خودرو
    تیونینگ اگزوز و دیفیورز خودرو
    تیونینگ صندلی خودرو
    تیونینگ چرخ خودرو
    تیونینگ سپر و جلو پنجره خودرو

    Viviant

    تیونینگ شامل چه اقدامی می شود؟

    در هنگام اجرای تیونینگ خودرو، ایمنی را در اولویت قرار دهید و در عین حال سه اصل عملکرد خودرو، شتاب، چرخش، کاهش سرعت اتومبیل را با تعادل مناسب بین سه عنصر بهبود دهید. به عنوان مثال، با افزایش قدرت موتور، ممکن است نارسایی هایی در ترمز یا سیستم تعلیق احساس شود که قبلاً قابل توجه نبودند.

    هم چنین هنگام افزایش قدرت موتور در دور موتور بالا، اگر قدرت در دور های پایین و متوسط موتور مانند قبل باقی بماند، به دلیل تغییر در ویژگی های نیرو، راننده می تواند این توهم را احساس کند که خودرو در سرعت کم، قدرت را از دست داده است. تعویض فقط یک قطعه در ماشین یا دستکاری آن می تواند استرس را افزایش داده و به سایر قسمت ها آسیب برساند، بنابراین حفظ تعادل صحیح هنگام تنظیم برای افزایش ایمنی عملکرد ضروری است. اقدامات انجام شده در تیونینگ خودرو شامل تیونینگ ظاهری و تیونینگ فنی می باشد

    Britneyt

    هدف اصلی انجام تیونینگ خودرو عبارتند از افزایش قدرت موتور و عملکرد فنی آن برای بالا بردن شانس پیروزی در مسابقات اتومبیل رانی حرفه ای و هم چنین بهبود ظاهر خودرو از طریق نصب تجهیزات حرفه ای می باشد. توجه کنید دسته بزرگی از افراد قصد خود را از تیون کردن اتومبیل خود دور گیری راحت در جاده ها عنوان می کنند. در صورتی که انجام این کار می تواند تاثیر منفی بر روی مصرف سوخت خودرو داشته باشد و موجب استهلاک سریع قطعات مرتبط شود. اغلب تیونر ها، کارگاه ها و تولید کنندگان خود را به یک نوع خاص از تیون کردن خودرو محدود نمی کنند. به منظور برآورده کردن ترجیحات شخصی افراد، تیونر ها روش های مختلفی را برای پیشبرد هدف تیونینگ خودرو پیش می گیرند.

    Roset

    هدف از تیونینگ خودرو چیست؟

    هدف از تیونینگ خودرو را می توان از جهات مختلفی بررسی کرد. برخی افراد، تیونینگ خودرو را به معنای تغییر پارامتر های یک قطعه در اتومبیل می دانند و دسته دیگری از افراد نصب اسپویلر و لامپ زنون را در دسته ارتقا و تیون کردن خودرو به شمار می برند. بسیاری از افراد علاقه مند به شرکت در مسابفه خودرو رانی، برای ساختن یک ماشین مسابقه و پایین آوردن آن اقدام به تیونینگ اتومبیل خود می کنند.

    در اصل، تیونینگ به معنای انجام اقدامات فنی و ظاهری روی خودرو در جهت بهبود عملکرد خودرویی است که از خط تولید خارج شده است. به طور کلی، خودرو های تولید شده به صورت سریال در نسخه های نسبتاً ابتدایی عرضه می شوند، به این معنی که می توانند بسیار بیشتر از آنچه در حال حاضر انجام می دهند ارائه دهند.

    Joant

    تیونینگ خودرو که به اصطلاح اسپرت کردن خودرو نیز نامیده می شود به معنای ارتقا و بهبود بخش های مختلف خودرو است. این کار به دلایل متعددی انجام می شود: هدف از تیونینگ خودرو را می توان از جهات مختلفی بررسی کرد. برخی افراد، تیونینگ خودرو را به معنای تغییر پارامتر های یک قطعه در اتومبیل می دانند و دسته دیگری از افراد نصب اسپویلر و لامپ زنون را در دسته ارتقا و تیون کردن خودرو به شمار می برند که درکل به دو بخش ظاهری و فنی خودرو مرتبط میشود. در ادامه بررسی بیشتری کرده ایم.

    Paulat

    رنگ مات و کدر خودرو

    یک رنگ مات خودرو بیشتر نور تابیده شده به آن را جذب می کند و درخششی کدر به سطح خودرو می بخشد. روکش های مات به ندرت در خودرو ها دیده می شوند، زیرا مراحل دشواری برای انجام نقاشی خودرو با این نوع رنگ باید طی شود. هم چنین نیاز به نگهداری بسیار جدی دارند و بسیار گران هستند. روکش های مات چندان محبوب نیستند زیرا فقط در رنگ هایی مانند مشکی، نقره ای یا خاکستری موجود هستند.

    Susannat

    معایب رنگ براق خودرو

    برای حفظ درخشش خود به پولیش منظم نیاز دارد.
    رنگ به مدت طولانی ثابت نمی ماند.
    هنگامی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد به سرعت محو می شود.

    Amandat

    مزایای رنگ براق خودرو

    آسان برای نقاشی خودرو
    تنوع بالای کد رنگی
    گرد و غبار و کثیفی کمتر
    داشتن زمان خشک شدن سریع
    ارائه حداکثر درخشندگی

    Debrat

    معایب رنگ صدفی خودرو

    رنگ اتومبیل صدفی حتی بیشتر از رنگ متالیک هزینه دارد، بنابراین دستیابی به چنین جلوه باشکوهی با هزینه کم هنگام رنگ آمیزی ماشین شما دشوار است.
    پیدا کردنش سخت است. حتی فروشگاه های مجاز بدنه یا فروشندگان رنگ لزوماً رنگ های مختلف را در انبار ذخیره نمی کنند، بنابراین تعمیر یا رنگ آمیزی یک رنگ صدفی می تواند دردسری واقعی باشد.
    تعویض آن سخت است، بنابراین جایگزینی هرگونه آسیب می تواند گران و زمانبر باشد.

    Eleanort

    مزایای رنگ صدفی خودرو

    مزیت اصلی رنگ خودکار با روکش صدفی این است که باعث می شود خودرو شما بسیار خنک به نظر برسد. مانند رنگ متالیک، رنگ صدفی لکه های کوچک را بهتر از رنگ معمولی پنهان می کند. اگر وسیله نقلیه شما دچار فرورفتگی یا ضربه ای کوچک شده است، احتمالاً حتی متوجه آن نخواهید شد.
    و باز هم، مانند خودرویی با روکش متالیک، خودرویی با روکش صدفی برای خریدار آینده ارزشمندتر تلقی می شود.

    Mandyt

    رنگ صدفی خودرو

    در انواع رنگ خودرو صدفی به جای ذرات فلزی، از بلورهای سرامیکی ساخته شده اند این امر مانند منشور رنگ را به رنگ های مختلف تقسیم می کند و درخشش ایجاد می کند و از زوایا مختلف رنگ های مختلفی را ایجاد می کند.
    این رنگ پودر معدنی را با کریستال های سرامیکی معروف به “میکا” جایگزین می کند، که حالت کریستالی به رنگ می بخشد، زیرا نور را منعکس کرده و می شکند، رنگ را در رنگ های مختلف نشان می دهد و این رنگ به دلیل قیمت بالایی که دارداغلب برای خودروهای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر نور مستقیم خورشید، رنگ صدفی رنگی زیبا است، زیرا منحنی های بدنه خودرو نیز تغییرات ظریفی در رنگ ایجاد می کنند.

    Bridgett

    معایب رنگ متالیک خودرو

    در ترمیم خراش ها و فرورفتگی های بزرگ تر مشکل زا است. در حالی که در پنهان کردن لکه های کوچک تر خوب عمل می کند.
    همه تولیدکنندگان رنگ فلزی را ارائه نمی دهند، و این می تواند یافتن رنگ های مشابه را دشوار کند.
    گرچه رنگ خودرو فلزی فوق العاده گران نیست، اما کمی گران تر از رنگ های معمولی است، بنابراین اگر بودجه متوسطی برای رنگ کردن خودرو کنار گذاشته اید، گزینه خوبی نیست.
    دارای طیف رنگی بسیار کمتری نسبت به رنگ های استاندارد است. اگر تن منحصر به فردی در نظر دارید مناسب نیست.
    به مرور زمان یک حالت ماتی به خود می گیرند که دلیل آن خش های بسیار ریزی هستند که با چشم دیده نمی شوند.

    Leilat

    مزایای رنگ متالیک خودرو

    به دلیل ماهیت بسیار بازتابنده آن، در پنهان کردن آسیب بهتر است.
    جلوه ای منحصر به فرد را برای یک خودروی چشم نواز فراهم می کند.
    می تواند ارزش فروش مجدد ماشین شما را افزایش دهد.
    در برابر قرار گیری در معرض نور خورشید و افتاب سوختگی بدنه مقاومت بالایی دارد.
    تعمیر و نگهداری خودرو ها با رنگ متالیک راحت و آسان است.

    Susannat

    رنگ متالیک خودرو

    نوع متالیک کمی گران تر از انواع رنگ خودرو معمولی است و به همان شیوه روی خودروها اعمال می شود، اما تفاوت اصلی آنها در این است که رنگ فلزی دارای مقدار کمی پودر فلزی است که نور بیشتری نسبت به رنگ معمولی منعکس می کند و ظاهر تمیزتر و درخشان تری به خودرو می بخشد و همچنین می تواند خراش ها را به شیوه ای موثرترپنهان کند. درخشندگی رنگ بستگی به اندازه و نوع فلز اضافه شده به رنگ دارد که بین تولیدکنندگان متفاوت است.

    Shirleyt

    معایب رنگ معمولی خودرو

    تنوع کم در مقایسه با رنگ های خاص و سفارشی خودرو
    عدم تطابق با خودرو های پر طرفدار
    عدم توانایی پوشش کامل خط و خش ها و برجسته شدن خطوط

    Nancyt

    اتومبیل هایی با رنگ معمولی تنها یکبار از رنگ استفاده می کنند و پس از آن یک لایه لاکی (به نام پوشش شفاف) در بالای آن قرار می گیرد و از آن در برابر تراشه ها، خط و خش و شرایط بد آب و هوایی محافظت می کند. بسیاری از تولیدکنندگان از رنگی استفاده می کنند که دو کاربرد دارد، در این نوع رنگ، رنگ اکریلیک با یک ماده سفت کننده ایزوسیانات مخلوط می شود تا یک قوام با چسبندگی قوی ایجاد کند و دیگر نیاز به یک لایه شفاف جداگانه نباشد.

    رنگ های جامد اغلب ارزان هستند. تراشه های کوچک سنگی را می توان با قلم لمسی به همان رنگ محو کرد. این رنگ هزینه زیادی ندارد. آسیب های جدی تر را می توان در مغازه صاف کاری با کمترین هزینه در کمترین زمان برطرف کرد.

    Aryat

    رنگ معمولی خودرو

    رنگ معمولی ارزان ترین انواع رنگ خودرو است که معمولاً به صورت استاندارد در اتومبیل های جدید مورد استفاده قرار می گیرد و نگهداری آن آسان است، زیرا این رنگ به طور مستقیم با یک لایه شفاف برای محافظت در برابر خط و خش و آب و هوا ترکیب می شود، در حالی که یکی از نکات منفی آن، این است که با بازرسی دقیق تر، ممکن است اشکالاتی در آن مشاهده کنید مانند سطوح ناهموار. به غیر از خودروهای گران قیمت اغلب ماشین ها در چهار رنگ اصلی وارد بازار می شود. این نوع رنگ هم اغلب در رنگ های محدود مانند سفید، قرمز، آبی و سیاه موجود هستند.

    Juliett

    معرفی انواع مدل رنگ خودرو + مزایا و معایب آن ها

    رنگ معمولی خودرو
    رنگ متالیک خودرو
    رنگ صدفی خودرو
    رنگ روغنی خودرو
    رنگ براق خودرو
    رنگ مات و کدر خودرو
    رنگ فوری یا سلولزی خودرو
    رنگ خاص و سفارشی خودرو
    رنگ بیسکوت خودرو
    رنگ پلی اورتان خودرو

    Sheilat

    رنگ خودرو و ساختار آن

    مواد به کار رفته در ساخت رنگ خودرو موجب دوام و مقاومت بدنه خودرو در برابر ایحاد خط و خش و فرو رفتگی های جزئی می شود. ساختار انواع رنگ خودرو با هم متفاوت بوده و همین تفاوت موجب پدید آمدن نمونه های مختلف رنگ خودرو شده است. اما مواد اصلی به کار رفته در تشکیل انواع رنگ خودرو تقریبا یکسان است. رنگ خودرو به طور کلی از رزین، حلال و پیگمنت ساخته شده است.

    Evat

    انواع رنگ خودرو
    رنگ خودرو یکی از موارد موثر در انتخاب خودرو می باشد. رنگ خودرو علاوه بر تاثیر بر روی زیبایی ظاهری، می تواند قیمت خرید و فروش اتومبیل را تا حد زیادی جابجا کند. علاوه بر این موارد، رنگ خودرو می تواند آسیب به بدنه خودرو در اثر تابش نور خورشید را به طور موثری کاهش می دهد و می تواند مقاومت بالایی را در برابر ایجاد خط و خش روی سطح بدنه خودرو داشته باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو، انواع مختلف رنگ برای خودرو وجود دارد که افراد بر حسب سلیقه، کاربرد و هم چنین قیمت از آن ها استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع رنگ خودرو، مزایا و معایب هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

    اگر بخواهیم برای ماشین خود رنگ مناسبی انتخاب کنیم ممکن است در میان انواع و اقسام رنگ خودرو که در بازار است گیج شویم. شاید ندانیم کدام یک را برای انتخاب ظاهر ماشین خود انتخاب کنیم.

    Shirleyt

    تفاوت قیمت رنگ خودرو مربوط به چیست؟

    رنگ‌های خودرو در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هریک قیمت متفاوتی دارند، زیرا از مواد متفاوتی تولید می‌شوند. مثلا رنگ‌های صدفی و متالیک نسبت به رنگ‌های معمولی و ساده گران‌ترند. البته تفاوت قیمت رنگ خودرو فقط به‌دلیل مواد تشکیل‌دهنده آن نیست و خود رنگ نیز در قیمت آن تأثیرگذار است. ارزان‌ترین رنگ‌های موجود در بازار رنگ‌های سفید و مشکی هستند. باقی رنگ‌ها هریک قیمت مخصوص خود را دارند. معمولا رنگ‌های خاص و نایاب قیمت بالاتری دارند.

    بعضی نیز ترجیح می‌دهند که از خودرویی با رنگ سفارشی استفاده کنند تا اتومبیل خاصی داشته باشند. شرکت‌های خودروسازی امکان خرید خودرو با رنگ سفارشی را برای چنین افرادی فراهم کرده‌اند. در صورت سفارش خودرو با رنگ سفارشی باید هزینه بالاتری بپردازید.

    رنگ فابریک نیز ارزش بیشتری دارد و رنگ‌کردن ماشین در صافکاری موجب کاهش قیمت ماشین می‌شود.

    Florancet

    در رنگ‌های صدفی به‌جای فلز از کریستال‌های سرامیکی به‌نام میکا استفاده می‌شود که حالتی کریستالی به رنگ می‌دهد. کریستال‌های سرامیکی مانند منشور عمل می‌کنند و رنگ را به طیف‌های مختلفی تقسیم می‌کنند که در نتیجه آن از زوایای مختلف، رنگ‌های گوناگونی ایجاد می‌شود. این رنگ‌ها بسیار براق و درخشان هستند و نور را منعکس می‌کنند. رنگ‌های صدفی آسیب‌های کوچک و جزئی روی بدنه را به‌خوبی پنهان می‌کنند. رنگ صدفی قیمت بالایی دارد و بیشتر در خودروهای گران‌قیمت و لوکس استفاده می‌شود.

    Nancyt

    رنگ معمولی رنگی ارزان و کم‌هزینه است که معمولا به‌صورت استاندارد در خودروهای جدید استفاده می‌شود. این نوع رنگ به‌صورت یک لایه رنگ معمولی است که با یک روکش بی‌رنگ و شفاف پوشیده می‌شود. این پوشش بی‌رنگ موجب براق‌شدن ظاهر خودرو می‌شود و از ایجاد خط‌وخش و آسیب‌دیدگی در اثر تماس با اجسام خارجی جلوگیری می‌کند. رنگ معمولی تنوع کمی دارد و بیشتر در رنگ‌های اصلی مانند سفید، مشکی، آبی، قرمز یا خاکستری موجود است. قیمت پایین و آسان‌بودن رنگ‌آمیزی خودرو از مزیت‌های رنگ معمولی است.

    Aryat

    رنگ متالیک علاوه بر دو لایه رنگ اصلی و آستر از لایه دیگری به نام کیلر یا محافظ تشکیل شده است. کیلر آخرین لایه‌ای است که روی بدنه ماشین قرار می‌گیرد و از رنگ ماشین محافظت می‌کند. در صورت استفاده‌نکردن از کیلر، رنگ متالیک دوامی نخواهد داشت. در واقع کیلر موجب دوام، استحکام و درخشندگی رنگ متالیک می‌شود.

    Juliett

    رنگ خودرو تأثیر زیادی بر زیبایی آن دارد. البته این تنها فایده آن نیست. رنگ خودرو می‌تواند از تابش آفتاب به بدنه خودرو جلوگیری کند و مانع از ایجاد خط‌وخش روی بدنه شود. ولی باید در انتخاب رنگ خودرو دقت کنید. چون به‌راحتی نمی‌توانید آن را تغییر دهید و حتی ممکن است که مجبور شوید خودروی خود را تعویض کنید.

    Sheilat

    کد رنگ خودرو چیست و کجاست؟

    طیف وسیعی از انواع رنگ خودرو وجود دارد که هریک با کدی مشخص می‌شوند. با استفاده از این کدها به‌راحتی می‌توان رنگ موردنظر را پیدا کرد. شناسایی درست کد رنگ خودرو در مواقعی مانند ترمیم رنگ خودرو مهم است. زیرا باید از رنگ خودرو برای ترمیم قسمت آسیب‌دیده استفاده کنیم. در غیر این صورت بدنه ماشین دورنگ می‌شود و ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کند. بنابراین باید با کد رنگ خودرو آشنا باشیم و نحوه پیداکردن آن را بدانیم.

    برای کد رنگ خودرو استانداردهای مختلفی وجود دارد. این کد می‌تواند ترکیبی از چند عدد و حرف یا صرفا چند عدد باشد. ترکیب کد رنگ خودرو به مدل و برند تولیدکننده آن بستگی دارد.

    Evat

    رنگ پلی یورتان اتومبیلی و چوب، روی سطوح گوناگونی نظیر فلزات آهنی، بدنه اتومبیل ها، چوب، مبلمان و سطح رویه رزین اپوکسی کاربرد بسیار زیادی دارند با تمامی رنگ های پلی یورتان چوب سازگاری داشته و قابل ترکیب میباشد.

    Monicat

    رنگ اتومبیلی هم در بدنه خودرو، بدنه اتوبوس، بدنه کامیون ها، قطعات پلاستیکی و فلزی، بدنه واگن های قطار و دیگر صنایع عمومی استفاده میشود. همچنین این محصول جهت محافظت و تعمیرات ماشین آلات و بدنه خودرو که در شرایط جوی مختلف قرار دارند نیز کاربرد دارد.

    Annt

    رنگ ترافیکی برای هدایت و کنترل ترافیک جاده ها و خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در حقیقت این رنگ ها که به علائم افقی نیز مشهور هستند برای نشان دادن قوانین راهنمایی و رانندگی، علامت‌گذاری منطقه، حریم گذاری، خط کشی و غیره کاربرد دارند.

    Judyt

    رنگ اپوکسی دارای چسبندگی خوبی روی طیف وسیعی از سطوح داشته و از دو عنصر رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید تشکیل شده است. این رنگ به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت، اصطحکاک و عوامل جوی و شیمیایی دارد جایگزین مناسبی برای پوشش های محافظتی می باشد.

    Selenat

    قیمت و خرید رنگ اتومبیل و صنعتی
    رنگها از جمله رنگ اتومبیلی و صنعتی به لحاظ کاربردی به دو گروه صنعتی و عمومی تقسیم میشوند. رنگهای صنعتی دارای ویژگی های خاصی مثل مقاوم به خش، سایش، نم، رطوبت و اشعه فرابنفش خورشید میباشد.رنگ اپوکسی، رنگ ترافیکی، رنگ اتومبیلی و رنگ پلی یورتان اتومبیل و چوب از خانواده رنگ های صنعتی میباشند.

    Emmat

    قبل از انجام رنگ آمیزی نیاز به یه مکانی مناسب و ابزار آلاتی مخصوص دارین که در ادامه بهتون معرفی می کنم.
    برای رنگ کردن ماشین به یه مکانی که دارای تهویه مناسب،نور کافی،کم ترین میزان گرد و غبار،مسقف،داشتن فضای کافی برای رنگ کردن ماشین ،احتیاج دارین.
    اگر می خواین از پارکینگ خونتون برای این کار استفاده کنین،حواستون به شوفاژخونه ، سیستم گرمایشی یا هر منبعی که احتمال آتش سوزی داره، باشه تا مشکلی به وجود نیاد.
    برای این کارحتماً از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنین.

    Mollyt

    مراحل رنگ آمیزی خودرو:

    مرحله اول :
    پاک کردن بدنه ماشین: با یه پاک کننده تمام قسمت های ماشین رو پاک کنین تا تمیز بشه.

    مرحله دوم:
    سنباده زدن: تو این مرحله باید بدنه ماشین رو سنباده بزنین.
    میتونین فقط رنگ روی بدنه یا رنگ آستری رو سنباده بزنین یا این که کل رنگ بدنه رو حذف کنین تا جایی که به فلز برسین در این صورت کیفیت رنگ بهتر میشه.
    بعد از این که کار سنباده زنی تموم شد،سطحی که سنباده خورده رو با پارچه تمیز کنین.
    برای این کار میتونین پارچه رو به تینر آغشته کنین.
    اگر برای تمیز کردن از تینر استفاده کردین تمام بدنه رو فقط با تینر تمیز کنین و از مخلوط کردن مواد پاک کننده با هم خودداری کنین.
    بعد از اتمام این کار صبر کنین تا بدنه کاملاً خشک بشه.

    مرحله سوم:
    پوشاندن قسمت های لازم:همون طور که قبلاً هم بهش اشاره کردم، باید قسمت هایی مثل:شیشه ها،حاشیه پنجره ها،آینه ها،جلو پنجره،دستگیره درها و چراغ ها رو با نوار چسب کاغذی بپوشونین.
    این کار رو به خوبی انجام بدین تا هیچ قسمتی برای نفوذ رنگ باقی نمونه.
    برای این کار میتونین از ابزاری مثل کاورآسان پوش استفاده کنین تا رنگ به دیوار و محیط اطراف سرایت نکنه.

    Anastasiat

    رنگ های ساده اتومبیلی در واقع یک لایه رنگ معمولی هستند که با یک روکش بی رنگ پوشیده می شوند. این پوشش بی رنگ به اتومبیل کمک می کند علاوه بر ظاهر براقی که پیدا می کند مانع از ایجاد خط و خش و آسیب اجسام خارجی به رنگ خودرو شود.

    رنگ های ساده ارزان قیمت اند ،این رنگ کاملا به سطح بدنه می چسبد و برای همین مواقع آسیب دیدگی و خش شدن قسمتی از بدنه به راحتی و با استفاده از قلم های خش گیری قابل ترمیم و احیا را دارا هستند.

    با وجود مزیتی که این رنگ از نظر قیمت پایین و سرعت در رنگ آمیزی دارد، اما اگر برای ترمیم انواع رنگ اتومبیل خود به یک مرکز خدمات رنگ خودرو که با تجربه و خبره هستند مراجعه نکنید و در صورت عدم رنگ آمیزی صحیح رنگ صاف و یکدستی حاصل نشده و رنگ حالتی دانه دانه و چروکیده به خود خواهد گرفت و جلوه جالبی نخواهد داشت.

    بعضی از خودروسازان از روشی به نام رنگ آمیزی دو لایه در رنگ ساده استفاده می کنند. که در این روش رنگ آکلریک را با یک ماده ی سخت کننده مثل ایزوسایانات مخلوط می کنند تا رنگ کاملا به بدنه خودرو بچسبد و از آن به سادگی جدا نشود.

    Josephinet

    انواع رنگهای اتومبیل:

    نقره‌ای: شما راننده‌ای آرام، خونسرد، با سلیقه، آینده‌نگر و احتمالا خود را از بقیه جدا می‌دانید.

    سفید: شما یک فرد سخت گیر هستید که از یک زندگی ساده لذت می‌برید، به جزئیات خودرو توجه زیادی دارید و احتمالا یک انسان کمال گرا هستید.

    سبز: شما قابل اعتماد، سنتی و متعادل هستند، اما همچنین می توانید پر جنب و جوش و گاهی اوقات هیستریک و غیر قابل کنترل باشید.

    قهوه‌ای: شما فردی قابل اطمینان، عمل گرا و واقع‌نگر هستید و اهل برنامه‌ریزی هستید.

    زرد: شما خوش بین و هوشمند هستید که در عین حال دلی سرزنده و جوان دارید.

    خاکستری: شما آرام، هوشیار و یک راننده حرفه‌ای هستید.

    آبی: شما با اعتماد به نفس، آرام و قابل اعتماد هستید.

    قرمز: شما یک راننده پر انرژی، پویا هستند و عشق زیادی برای زندگی دارید.

    مشکی: شما محافظه کار، توانمند، شیک، مدرن و راننده حرفه‌ای هستید.

    بنفش: شما یک فرد خلاق هستید، از اینکه پا فراتر از هنجارهای اجتماعی بگذارید ترسی ندارید و از اینکه یک فرد خاص دیده می‌شوید خوشحال هستید.

    Sarat

    رنگ خودرو متالیک؛ گرانترین رنگ ماشین

    یک رنگ متالیک از ترکیب قطعات ریز پودر آلومینیوم با رنگ تولید شده است. ذرات فلزی نور را منعکس می کنند و از این رو درخشندگی دارند. فلزات زیر نور مستقیم و طبیعی بهترین ظاهر خود را دارند.

    بهترین رنگ متالیک خودرو به عنوان گرانترین رنگ ماشین شناخته می‌شود، زیرا به طور موثرتری تمام آسیب های جزئی وارد شده به ماشین شما را نسبت به رنگ ماشین جامد پوشش می دهد و در مقایسه با رنگ های جامد ماندگاری بیشتری دارد. معایب رنگ خودرو متالیک در مطابقت با رنگ فعلی ماشین شما است و پوشاندن خراش ها و لکه های رنگ متالیک هزینه بر است.

    Ellat

    معرفی بهترین مارک رنگ خودرو:

    رنگ خودرو باید به صورتی باشید که عوامل طبیعی و غیر طبیعی همچون باران، نور مستقیم آفتاب و یا هرگونه ضربه به ماشین سبب از بین رفتن رنگ بدنه خودرو شما نشود. پس به بهترین مارک رنگ خودرو نیز در زمان خرید توجه ویژه ای داشته باشید. شرکت های زیادی هستند که در تولید رنگ خودرو فعالیت می کنند، اما در زمان خرید کیفیت را همیشه در نظر داشته باشید.

    خودرو های چینی دارای رنگ بدنه خیلی خوبی نمی باشند و کارخانجات ایرانی همچون سایپا و ایران خودرو نیز کیفیت مناسب و خیلی بالایی برای رنگ بدنه خودرو های خود لحاظ نکرده اند و همچنین ذکر شده است که شرکت کرمان خودرو نیز بی کیفیت ترین رنگ بدنه ماشین را تولید می کند

    Miat

    رنگ ماشین جامد

    رنگ‌های جامد پرکاربردترین رنگ‌ها در اتومبیل‌ها هستند، بیشتر به این دلیل که استفاده از آن‌ها آسان است و به راحتی با هم مطابقت دارند. اگر به نحوی توانستید رنگ را خراش دهید، می توانید به راحتی با خرید یک رنگ همسان، قسمت آسیب دیده را دوباره رنگ کنید. به دلیل استفاده گسترده و در دسترس بودن آسان، رنگ آمیزی ماشین شما با رنگ خودرو جامد مقرون به صرفه است.

    Jocelynt

    رنگ خودرو مات و کدر

    یک رنگ مات بیشتر نور پرتاب شده به آن را جذب می کند و درخششی کدر به سطح خودرو می بخشد. روکش‌های مات به ندرت در خودروها دیده می‌شوند، زیرا اجرا کردن آن‌ها بسیار دشوار است، نیاز به نگهداری بسیار جدی داشته و بسیار گران هستند. روکش های مات چندان محبوب نیستند زیرا فقط در رنگ هایی مانند مشکی، نقره ای یا خاکستری موجود هستند.

    Sandrat

    انواع رنگ خوردو

    رنگ ماشین انواع مختلفی داره که در ادامه بهشون اشاره می‌کنیم:

    رنگ معمولی: ارزون‌ترین نوع رنگه، نگهداری ازش آسونه و در رنگ‌های محدود مثل سفید، سیاه، آبی و قرمز موجوده
    رنگ متالیک: از رنگ معمولی کمی گرون‌تره ولی فرقش اینه که نور بیشتری منعکس می‌کنه. در پنهان کردن خراش‌ها هم موثر عمل می‌کنه.
    رنگ صدفی: این رنگ درخشش زیادی داره و مزیت اصلیش اینه که ماشین‌تون خنک به نظر می‌رسه. هزینه این رنگ در حدود رنگ متالیک یا کمی بیشتره.
    رنگ فوری یا سلولزی: این رنگ دوام زیادی داره و به سرعت هم خشک میشه. رنگ سلولزی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای نقاشی ماشین به حساب میاد.
    رنگ بیس کوت: این رنگ هم پوشانندگی قابل قبولی داره و سریع خشک میشه. احتمال ترک خوردن و پوسته شدن از معایب این نوع رنگه.
    رنگ پلی اورتان: این رنگ رو میشه به جای رنگ فابریک استفاده کرد . جذابیت بالایی داره، ولی فرآیند نقاشی با این رنگ زمان زیادی رو از شما می‌گیره.

    Eleanort

    اگر قصد تغییر رنگ ماشینتون رو دارید، باید مراحل زیر رو انجام بدید:

    گرفتن مجوز برای تغییر رنگ: در این مرحله باید با مدارک به مرکز تعویض پلاک و اخذ مجوز مراجعه کنید. اگر مالک خودرو نیستین باید وکالت نامه داشته باشین.
    صدور مجوز: کارشناسان مراکز تعویض پلاک باید اول اصالت ماشین رو تایید کنن، یعنی از پلیس استعلام بگیرن تا خودرو سرقتی یا توقیفی نباشه. بعد مجوز تغییر رنگ رو صادر می‌کنن.
    مراجعه به مراکز نقاشی خودرو: در این مرحله با در دست داشتن مجوزهای لازم، به مراکز تعویض رنگ مراجعه کرده و درخواست تغییر رنگ می‌کنید.
    ثبت تغییر رنگ ماشین در سند: بعد از تغییر رنگ، دوباره باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید تا رنگ ماشین بررسی بشه. اگر رنگ خودرو تایید بشه، یه برگ سبز جدید برای ماشینتون صادر میشه و کارت ماشین هم از طریق پست به دستتون می‌رسه.