شرکت رنگ سازی باژاک – صنایع رنگ باژاک

شرکت رنگسازی باژاک ( سهامی خاص ) از سال 1371 فعالیت تولیدی خود را در زمینه ي رنگها، پوششهای حفاظتی و دریایی در شهر صنعتی کاوه ( ساوه ) شروع نمود. هیأت وزیران در جلسه مورخ 1376.5.5 بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و موافقت هیأت‌رسیدگی به جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی و به استناد قانون جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی مجوز همکاری شرکت همپل دانمارک با شرکت باژاک را تصویب نمود. شرکت باژاک در طی سال های همکاری با شرکت همپل موفق به کسب دانش فنی، اجرایی و نهایتا بومی سازی صنعت رنگ های صنعتی و دریایی گردید. در این سال شرکت باژاک موفق به دریافت ISO 14001 از شرکت DNV و ISO 17025 در مورد تایید صلاحیت آزمایشگاه از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گردید.

در سال 1385 شرکت رنگسازی باژاک پس از قطع همکاری با شرکت همپل دانمارک شروع به همکاری با شرکت رنگسازی KCC  کره جنوبی نمود که این همکاری تا امروز ادامه یافته است. واحد تولید رنگ های پودری باژاک از همان بدو تولید با استقبال فراوان مصرف کنندگان محترم قرار گرفته است و هم اکنون قادر است تا انواع رنگ پودری ساده، الوان، چرمی، سمباده ای، چروک و نیز رنگ های متالیک و چکشی به روش متال باندینگ را تولید و عرضه نماید.

در سال 1386 شرکت رنگسازی ژرف الوان کیهان با شرکت رنگسازی باژاک ادغام شد. در نتیجه این امر امکانات آزمایشگاهی به دو برابر و فضای تولیدی آن به سه برابر افزایش یافت.

 

شرکت رنگسازی باژاک

شرکت رنگسازی باژاک ( سهامی خاص ) از سال 1371 فعالیت تولیدی خود را در زمینه ي رنگها، پوششهای حفاظتی و دریایی در شهر صنعتی کاوه ( ساوه ) شروع نمود. شرکت باژاک با بهره جستن از تجربه افراد متخصص که بیش از سی و پنج سال در عرصه تولید رنگ فعال بوده اند توانست در زمان کوتاهی مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته و در زمره چند شرکت مورد اعتماد مشتریان خود قرار گیرد.

شرکت باژاک اولین شرکت رنگسازی دریافت کننده گواهی ایزو 9001 و ایزو 14001 از شرکت DNV در ایران می باشد و نیز گواهی ایزو 17025 در مورد تأیید صلاحیت آزمایشگاه را نیز از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران دریافت نموده است.

باژاک پس از 7 سال همکاری با شرکت همپل دانمارک و اخذ دانش فنی کلیه رنگهای صنعتی و دریائی جهت ادامه خدمات خود در زمینه رنگهای دریایی با شرکت KCC کره جنوبی که یکی از بزرگترین کارخانجات رنگسازی جهان را در اختیار دارد، قراردادی را به امضا رسانده است که طی آن محصولات با مارک KCC-BAJAK را در صورتیکه مشتریان متقاضی آن باشند تولید و در اختیار قرار می دهد. همچنین در هر نقطه ای از جهان می تواند از طریق شبکه توزیع KCC رنگ را به کشتی ها تحویل نماید.

در سال 1400 شرکت باژاک 29 ساله خواهد شد. معمولا در انسان ها سنین 25 تا 35 سالگی دوران خلاقیت و شکوفایی نام گرفته است و باژاک نیز در دوران خلاقیت و شکوفایی خود در این سال بسر می برد. در طول سالیان گذشته تا به امروز بر اساس آمار و ارقام ثبت شده، باژاک همواره سیر صعودی در زمینه تولید، فروش و تعداد کارکنان داشته است. ما همچنین هر ساله محصولات جدیدی را به بازار رنگ کشور عرضه نموده ایم. اخذ گواهینامه های داخلی و بین المللی، باژاک و محصولاتش را در بازارهای مختلف، یگانه و منحصر بفرد نموده است.

بیشتر بخوانید : آسیب رنگ خودرو – عوامل محیطی و انسانی

نگاه به آینده

با توجه به روند پیشرفت طی 21 سال گذشته که با فراز و نشیب های بسیار برای باژاک همراه بوده و در صورت ادامه تولید در وضعیت نسبتاً عادی و با وجود همکاری قوی گروه تحقیق و توسعه در صورت ادامه تولید در وضعیت نسبتاً عادی و با وجود همکاری قوی گروه تحقیق و توسعه در شرکت، پیش بینی می شود، تناژ محصولات و به تبع آن فروش محصولات به چندین برابر در آینده خواهد رسید. در این راستا استفاده هرچه بیشتر فرمول های باژاک از مواد نانویی که خواص ویژه ای در فیلم رنگ ایجاد می کند، مدنظر می باشد.

استفاده از تکنولوژی فوق مزیت های زیادی را به ارمغان خواهد آورد که از جمله می توان به کم شدن میزان مصرف در واحد سطح، دوام بیشتر و آلودگی کمتر اشاره کرد.

در جهت رسیدن به اهداف بالا، کلیه ماشین آلات خط تولید با ماشین آلات جدیدتری که راندمان بالاتری را ایجاد می کنند، جایگزین شده و از سیستم اتوماسیون جهت بهره وری و سرعت بیشتر، استفاده خواهد شد.

در اینجا بایستی از وجود نفرات متخصص و وفادار به شرکت که عمیقاً اعتقاد داشته از سرمایه های مهم و مهم ترین عوامل پیشرفت باژاک هستند تشکر کرد زیرا وجود این افراد ما را در بهتر شدن کیفیت محصولات و حرفه ای شدن خدماتمان به مشتریان بطور مستمر، سوق داده و خواهد داد.

لازم به ذکر است که داشتن کیفیت عالی و خدمات حرفه ای جهت ارائه محصول برای مشتریان، با در نظر گرفتن آلوده ننمودن محیط زیست، دغدغه هر روز ما در برنامه ریزی های آینده مان می باشد.

در کل پیش بینی می شود که در آینده شرایط فروش مناسب تر شده و در نتیجه این شرکت اقدام به تأسیس شعبی در سایر کشورها و تولید بیشتر خواهد کرد. همچنین پیش بینی ما، ساختن کارخانجاتی است که بتوانند در کنار مصرف کننده در شهرها و بنادر داخلی احداث گردند.

در پایان، این شعار باژاک را به یاد داشته باشیم:

باژاک به جهانی شدن می اندیشد و عمل می کند.

اعتقاد باژاک به عنوان شرکت رنگسازی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست می باشد. بنابراین بر آن شدیم تا راه حل مناسبی را برای هر چه کمتر صدمه زدن به محیط اطرافمان پیدا کنیم. اعتقاد ما بر این است که رشد، شهرت و آینده شرکت ما بستگی مستقیم به رعایت استاندادها در کارمان دارد. باژاک از معدود شرکت های رنگسازی کشور است که سعی در تولید محصولات با استاندارد مناسب با محیط زیست دارد و در این زمینه یکی از اولین شرکت های رنگسازی جهت اخذ گواهینامه های بین المللی استاندارد ایزو 9000 و 14000، 17025 میباشد. در طول دهه گذشته ما اعتقاد خود را به پایبندی در زمینه محیط زیست، سلامتی و امنیت نشان داده ایم.

دیدگاه ها 1

یک دیدگاه در “شرکت رنگ سازی باژاک – صنایع رنگ باژاک”

    بازرگانی کمال

    شرکت رنگ سازی باژاک – صنایع رنگ باژاک