رنگ آمیزی بدنه ماشین – نحوه آماده سازی

نحوه آماده سازی برای رنگ آمیزی بدنه ماشین

رنگ آمیزی بدنه ماشین : وقتی نوبت به رنگ آمیزی ماشین می رسد، هر استادکار حرفه ای خودرو به شما همین را می گوید:

وقتی در حال رنگ آمیزی بدنه ماشین هستید، آماده سازی رنگ به اندازه استفاده از آن مهم است . آماده سازی رنگ نقش مهمی در کیفیت نتیجه دارد.

رنگ آمیزی بدنه ماشین – نحوه آماده سازی :

  • برش رنگ
  • سنباده زدن
  • بتونه کاری
  • انتخاب رنگ مناسب

یک نکته اینکه، انتخاب رنگ اتومبیلی مناسب می تواند به شما در پوشش کامل رنگ آمیزی کمک کند و در کنار کارهایی که این مقاله خواهیم گفت، یک کار بسیار زیبا تحویلتان بدهد. رنگ آمیزی بدنه ماشین

برای اینکه به شما کمک کنیم مانند یک حرفه ای عمل کنید، نکات مفیدی را در مورد برش رنگ، سنباده زدن، بتونه کاری و انتخاب رنگ اتومبیلی مناسب برای ظاهر جدید خودرویتان متذکر می شویم، و همچنین طرفندهایی که به ماشین شما یک ظاهر واقعا حرفه ای می بخشد.

 

حذف لایه رنگ ماشین

حذف لایه رنگ بدنه خودرو

حذف لایه رنگ چیست؟

برش رنگ تکنیکی است که شامل استفاده از یک ترکیب ساینده برای حذف لایه های نازک رنگ می شود. برش را می توان به عنوان یک مرحله آماده سازی قبل از اعمال رنگ یا پس از آن برای ترکیب رنگ جدید با رنگ قدیمی انجام داد.

ترکیبات برش انواع مختلفی است که هر کدام قدرت برش متفاوتی دارند. حتماً مورد مناسب را برای کار انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید، فقط قبل از خرید از فروشگاه بپرسید. رنگ آمیزی بدنه ماشین

نحوه اعمال ترکیب برش در ماشین خود

قبل از شروع فرآیند استفاده از ترکیب برش، مطمئن شوید که نواحی اطراف را با نوار چسب بچسبانید، به خصوص اگر آن را با پیستوله اعمال می کنید. می تواند همه جا پخش شود. بنابراین هوشمندانه کار کنید.از لباس‌کار، عینک ایمنی، ماسک و دستکش استفاده کنید. مطمئن شوید تمامی قسمت هایی که نیاز به رنگ ندارد را پوشانده اید.

با استفاده از یک پارچه تمیز، ترکیب را به صورت دورانی تمیز کنید. بعضی قسمت ها ممکن است کمی بزرگتر از آن باشند که خودتان انجام دهید، بنابراین یک پولیش مداری با پدهای مناسب تهیه کنید. مراقب فشار دست خود باشید و مطمئن شوید که هر از چند گاهی مکث کنید تا ناحیه ای را که به تازگی تمیز کرده اید بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید: رنگ ماشین چند دسته است و انواع آسیب آن

نکات تخصصی

  • وقتی برای اولین بار شروع می کنید، آزمون و خطاهای زیادی وجود دارد – پس صبور باشید و آرام آرام پیش بروید.
  • همیشه مراقب باشید که ترکیب رنگ را به اطراف بپاشید. پاشش طولانی مدت در یک منطقه می تواند رنگ را گرم کرده و آن را بسوزاند و آسیب بیشتری ایجاد کند.
  • پاشیدن آب روی سطح، رنگ را خنک می کند و به حرکت آن روی سطح کمک می کند.

 

سنباده زدن رنگ ماشین

سنباده زدن چیست؟ رنگ آمیزی بدنه ماشین

سنباده زدن چیست؟ رنگ آمیزی بدنه ماشین

این روش لایه بالایی رنگ خودروی شما را با استفاده از ابزار ساینده پاک می کند.

سنباده زدن یکی از مهم‌ترین بخش‌های آماده‌سازی رنگ است که ارزش زمان گذاشتن برای انجام درست آن برای نتایج حرفه‌ای را دارد. بسته به کار، سنباده زدن را می توان با کاغذ سنباده یا سنباده مدار الکتریکی انجام داد و بسته به کار باید از درجات مختلف کاغذ استفاده کنید.

 

نحوه سنباده زدن بدنه خودرو

اگر قصد دارید رنگ را از روی بدنه خودرو جدا کنید، از کاغذ 1200 گریت یا پدهای سنباده استفاده کنید تا به سرعت پوشش شفاف و رنگ را جدا نمایید. برای جلوگیری از سختی برای تطبیق رنگی که می خواهید روی رنگ موجود ماشین بزنید، گاها باید آستر را بردارید و بدنه فلزی خودرو را ببینید.

رنگ روی خودروهای قدیمی ممکن است با رنگ های مدرن مبتنی بر آب و ژل کت ها ناسازگار باشد.

باید مطمئن شوید که هیچ لکه براقی روی بدنه خودرو باقی نمی ماند. در غیر این صورت آستر و رنگ نمی چسبند. این ممکن است یک فرآیند طولانی باشد، اما ارزش آن را دارد تا به نتایج مناسب برسید.

بیشتر بخوانید:  شناخت دقیق رنگ ماشین و آسیب های آن

 

نکات تخصصی :

  • از طرف دیگر، اگر نیازی به رنگ آمیزی کامل سطح ندارید و در حال تعمیر یا دستکاری سریع هستید، سطح را با استفاده از سنباده خیس و خشک 2000 تا 2500 گریت صاف کنید. به آرامی فشار دهید تا خراش های خفیف جزئی در کت های رنگی و کت های شفاف به سرعت از بین بروند.گ آمیزی بدنه ماشین

 

بتونه کاری بدنه ماشین

پرایمینگ رنگ اتومبیل

بتونه کاری بدنه خوچیست؟

پرایمینگ یا بتونه کاری ، یک مرحله ضروری در رنگ آمیزی سطوح فلزی، و یکی از مراحلی که باید قبل از اعمال هر پوشش یا رنگ انجام دهید. پرایمینگ سطح را محکم  و یک مانع محافظ ایجاد می کند و سطح ایده آلی را برای چسباندن رنگ پوششی ایجاد مینماید. بتونه های حرفه ای حاوی مواد جامد بالایی هستند که به صاف کردن هرگونه نقص روی فلز لخت کمک می کنند.

 

رنگ آمیزی بدنه خودرو

همیشه یک بتونه خودرویی با کیفیت بالا که برای استفاده روی سطوح فلزی ساخته شده است، انتخاب کنید. مطمئن شوید که قسمتی که قصد مورد نظر برای رنگ‌آمیزی ، قبل از شروع کار کاملاً تمیز شده باشد. به طور معمول، شما باید دو یا چند لایه بتونه را اعمال کنید تا مطمئن شوید که فلز لخت کاملاً پوشانده شده است. اگر پلاستیک را رنگ می کنید، به یک آستر پلاستیکی خاص نیاز دارید.

در هر صورت، مطمئن شوید که قسمت‌هایی را که نقاشی نمی‌کنید پوشانده‌اید و لبه‌های آن را با نوار چسب بچسبانید. محیط نقاشی بدنه خودرو باید خشک باشد.

اگر این فرآیند را در محیط بسته مثل اتاق رنگ انجام می دهید، با محافظ چشم و ماسک گرد و غبار صورت خود را بپوشانید. و همچنین با یک لباس کار مناسب، پوست خود را محافظت کنید. بتونه را به طور یکنواخت در قسمت هایی که نیاز به رنگ آمیزی دارند بمالید و صبر کنید تا خشک شود.

 

نکات داخلی

  •  ناحیه مورد نظر بدنه ماشین را بررسی کنید. این زمان ایده‌آل برای بررسی وضعیت و انجام هر گونه آماده‌سازی سطح دیگری مانند سنباده زدن است. پس از خشک شدن بتونه، می توانید هرگونه نقص سطح را به وضوح مشاهده کنید.
  • در این مرحله کلیدی کوتاهی نکنید یا عجله نکنید.  هر گونه برآمدگی یا لکه های ناهموار را با سنباده زدن مجدد منطقه از بین ببرید. بتونه را تمیز کرده و دوباره بمالید. طبیعی است که مجبور شوید این مرحله را چند بار تکرار کنید تا درست شود. رنگ آمیزی بدنه ماشین

 

انتخاب رنگ مناسب

تبریک مگویم. با انجام مراحل بالا شما توانستید بدنه ماشین را رنگ آمیزی کنید. چه ماشین خود را با رنگ کاملاً متفاوت رنگ کنید یا با رنگ موجود مطابقت داشته باشید، به سایه مناسب نیاز دارید. مطمئن نیستید که رنگ مناسب ماشین شما چیست؟ ما به شما رنگ خوش کحالی و رنگ اس آ اس sas رو معرفی میکنیم. این دو برند از بهترین برندهای رنگ اتومبیلی ایران هستند که میتوانید از بازرگانی کمال تهیه نمایید.

منبع : holtsauto

دیدگاه ها 1

یک دیدگاه در “رنگ آمیزی بدنه ماشین – نحوه آماده سازی”

    بازرگانی کمال

    رنگ آمیزی بدنه ماشین – نحوه آماده سازی