ساده ترین و سخت ترین رنگ ماشین برای تمیز نگه داشتن: راهنمای کامل

انتخاب رنگ مناسب برای ماشین جدیدتان کار بزرگی است، و قطعاً عاقلانه است که به تمیزی و نگهداری آن فکر کنید. در این مقاله، ما محبوب‌ترین رنگ‌های خودرو را با هم مقایسه می‌کنیم و آن‌ها را از نظر تمیز نگه داشتن، رتبه‌بندی می‌کنم. پس بیایید شروع کنیم!

اگر حوصله خوندن مقاله طولانی رو ندارید، یه خلاصه کوچیک براتون آماده کردیم:

ساده ترین رنگ ماشین برای تمیز نگه داشتن خاکستری و نقره ای است. زیرا هر دو گرد و غبار و کثیفی را به راحتی پنهان می کنند. اتومبیل های سفید گرد و غبار را به خوبی پنهان می کنند، بنابراین در آب و هوای خشک برای مدت طولانی تری تمیزتر به نظر می رسند، اما در آب و هوای مرطوب، گل و خاک را راحت تر نشان می دهند.

تمیز کردن ماشین‌های مشکی سخت‌ترین است زیرا لکه‌های گرد و غبار و آب را به راحتی نشان می‌دهند و علائم چرخش و عیوب رنگی را که ممکن است هنگام شستشو ایجاد شود برجسته می‌کنند. تمیز نگه داشتن رنگ های تیره دیگر مانند آبی و قرمز نیز دشوار است.

اکنون ما اصول اولیه را گذرانده ایم، بیایید به هر رنگ به صورت جداگانه نگاهی بیندازیم و مزایا و معایب را از نظر تمیز نگه داشتن و نگهداری آنها بررسی کنیم.

 

رنگ خاکستری

ماشین های خاکستری ساده ترین رنگ برای تمیز کردن هستند. آنها گرد و غبار و خاک را به راحتی پنهان می کنند و برای مدت طولانی تری جدیدتر و تمیزتر به نظر می رسند. همچنین تمیز کردن آنها در هوای گرم آسان تر است زیرا پانل ها به اندازه رنگ های تیره گرم نمی شوند که خطر لکه های آب را کاهش می دهد.

رنگ نقره ای

ماشین‌های نقره‌ای یکی از ساده‌ترین رنگ‌ها برای تمیز نگه داشتن هستند، زیرا گرد و غبار را راحت‌تر از ماشین‌های سیاه و تیره‌تر پنهان می‌کنند، اما همچنین گل و لای را که روی پانل‌های پایینی جمع می‌شود به اندازه ماشین‌های سفید برجسته نمی‌کنند.

یکی دیگر از نکات مثبت ماشین‌های نقره‌ای این است که دوباره، مانند ماشین‌های خاکستری، زیر نور خورشید خیلی گرم نمی‌شوند. این بدان معنی است که شستن آنها در یک روز آفتابی برای جلوگیری از لکه های آب زشت مشکل کمتری دارد.

رنگ سفید

تمیز نگه داشتن ماشین های سفید آسان است زیرا گرد و غبار و کثیفی های روشن را راحت تر از رنگ های تیره مانند سیاه پنهان می کنند. تمیز نگه داشتن آنها کمتر از ماشین های نقره ای و خاکستری آسان است، زیرا آنها گل را راحت تر برجسته می کنند.

این گل و لای اغلب پشت قوس‌های چرخ جمع می‌شود، به خصوص اگر در هوای بارانی اغلب با سرعت بالا رانندگی می‌کنید. بنابراین تمیز نگه داشتن خودروهای سفید در آب و هوای گرمتر و خشک تر نسبت به آب و هوای مرطوب تر آسان تر است.

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد رنگ سفید وجود دارد، این است که به راحتی خراش های جزئی و “علامت چرخشی” را که می تواند هنگام شستن ماشین با اسفنج یا برس ایجاد شود، پنهان می کند. این بدان معنی است که اتومبیل های سفید اغلب برای مدت طولانی تری نوتر به نظر می رسند، زیرا رنگ در نور مستقیم درخشان به نظر می رسد.

رنگ سبز

برای رنگ سبز، تمیز نگه داشتن رنگ ماشین نسبتاً کارآسانی است زیرا گرد و غبار و کثیفی و همچنین پاشیدن گل در قسمت های پایینی را به خوبی پنهان می کند. تمیز نگه داشتن رنگ سبز راحت تر از سیاه یا سایر رنگ های تیره است، اما عیوب را راحت تر از سفید، خاکستری و نقره ای نشان می دهد.

سبز تیره تر خراش های جزئی و علائم چرخشی را بیشتر برجسته می کند. در حالی که رنگ‌های سبز روشن‌تر تمایل دارند آنها را بپوشانند، زیرا ظاهر سفید خراش با رنگ روشن‌تر تضاد کمتری دارد.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی یک رنگ ماشین خوب برای انتخاب است اگر می خواهید که کمی متفاوت باشد، اما نگهداری آن خیلی سخت نیست. خودروهای نارنجی رنگ اغلب در مقایسه با رنگ‌های تیره‌تر، گرد و غبار روشن و کثیفی را به راحتی پنهان می‌کنند، اما نه به راحتی سفید، خاکستری و نقره‌ای.

سایه‌های روشن‌تر معمولا گرد و غبار را راحت‌تر پنهان می‌کنند، در حالی که سایه‌های تیره‌تر، گل روی پانل‌های پایین را بهتر می‌پوشانند. اگر در آب و هوای گرم و پر گرد و غبار زندگی می کنید، سایه های روشن تر بهترین عملکرد را دارند، اما اگر اغلب در هوای بارانی رانندگی می کنید، سایه های تیره تر برای مدت طولانی تری تمیزتر به نظر می رسند.

رنگ زرد

خودروهای زرد رنگ گرد و غبار سبک را به راحتی پنهان می کنند، اما گل و لای را در پنل های پایینی که در صورت رانندگی در باران جمع می شود برجسته می کنند. تمیز نگه داشتن آن در مقایسه با رنگ های تیره تر نسبتاً آسان است، اما تقریباً به آسانی رنگ سفید، نقره ای یا خاکستری نیست.

رنگ قرمز

تمیز نگه داشتن ماشین های قرمز سخت تر از سفید، خاکستری و نقره ای است، اما راحت تر از ماشین های سیاه است. اگر گرد و غبار روی سطح جمع شود، رنگ قرمز به راحتی کسل کننده به نظر می رسد. با این حال، گل و لای قسمت های پایینی را راحت تر از رنگ های روشن تر می پوشاند.

من یک ماشین قرمز دارم و خودم رو گول میزنم که فکر کنم برای مدت طولانی تری تمیزتر از آنچه واقعاً هست به نظر می رسد. اتومبیل‌های قرمز معمولاً به راحتی توجه مردم را به خود جلب می‌کنند، بنابراین اگر اتومبیل کثیف به نظر برسد، افراد بیشتری متوجه می‌شوند! اما از خرید ماشین قرمز مطلقا پشیمان نیستم.

رنگ آبی

تمیز نگه داشتن خودروهای آبی سخت است، به خصوص اگر روکش فلزی تیره داشته باشند. رنگ آبی مانند خودروهای مشکی، گرد و غبار و لکه های آب را به راحتی برجسته می کند.

خراش ها و علائم چرخشی که هنگام استفاده از برس یا اسفنج برای تمیز کردن ماشین ایجاد می شود نیز بیشتر از رنگ های روشن تر قابل مشاهده است. سایه‌های روشن‌تر آبی راحت‌تر از سایه‌های تیره‌تر نگهداری می‌شوند و خراش‌ها، عیوب و گرد و غبار را راحت‌تر می‌پوشانند. این ماشین‌های تیره‌تر نیز بیشتر از ماشین‌های سفید و نقره‌ای در زیر نور خورشید گرم می‌شوند، بنابراین بیشتر در معرض لکه‌های آب هستند.

رنگ مشکی

تمیز نگه داشتن و نگهداری خودروهای مشکی سخت است زیرا گرد و غبار را به راحتی نشان می دهند و نسبت به رنگ های روشن تر که زیاد گرم نمی شوند مستعد لکه های آب هستند. رنگ مشکی همچنین خراش ها و علائم چرخش را برجسته می کند زیرا ظاهر سفید خراش بیشتر با رنگ تیره تضاد دارد.

رنگ خودرو چهار نوع اصلی دارد: فلزی، جامد، مرواریدی و مات.

رنگ‌های متالیک و مرواریدی نسبت به رنگ‌های جامد، براق‌تر به نظر می‌رسند. مات در چند سال اخیر به یک انتخاب محبوب تر تبدیل شده است. اما بهترین پرداخت برای تمیز نگه داشتن و نگهداری کدام است؟ بیایید همه آنها را جداگانه بررسی کنیم.

رنگ جامد

رنگ های جامد رایج ترین و ارزان ترین هستند. آنها نسبت به پوشش های فلزی و مرواریدی کمتر براق و براق به نظر می رسند. روکش‌های جامد در مقایسه با روکش‌های فلزی و مرواریدی به راحتی قابل نگهداری هستند و در مقابل گرد و غبار تمیزتر به نظر می‌رسند. فلزی روکش فلزی حاوی پودر آلومینیوم است که باعث می شود رنگ در زیر نور شدید خورشید درخشان به نظر برسد. هنگامی که حتی نازک ترین لایه گرد و غبار روی رنگ وجود داشته باشد، این اثر به شدت کاهش می یابد. بنابراین اگر می‌خواهید یک روکش فلزی جدید به نظر برسد، باید آن را مرتب تمیز کنید.

رنگ مروارید

رنگ های مروارید مانند فلزی هستند، زیرا جلوه ای درخشان دارند. با این حال، این به خاطر وجود آلومینیوم در رنگ، توسط کریستال های سرامیکی ایجاد می شود. اگر گرد و غبار روی سطح وجود داشته باشد، این نوع روکش به راحتی کدر می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید براق و جدید به نظر برسد، باید اغلب آن را تمیز کنید.

خرید رنگ ماشین

رنگ مات

خودروهای رنگ مات برای مدت طولانی تری تمیزتر به نظر می رسند، در مقایسه با روکش های براق مانند فلزی، جامد و مرواریدی. با این حال، تمیز کردن آنها می تواند پیچیده تر باشد زیرا برای حفظ ظاهر مات باید از محصولات تخصصی استفاده کنید. اگر می خواهید در مورد مراقبت از روکش مات اطلاعات بیشتری کسب کنید، پس نگاهی به این راهنمای کامل برای مراقبت از یک ماشین مات بیندازید تا همه چیزهایی را که باید بدانید. سوالات متداول اگر هنوز چند سوال دیگر دارید نگران نباشید. در اینجا چند مورد از رایج ترین سوالات در مورد انتخاب ماشین رنگ مناسب وجود دارد. بهترین رنگ برای پنهان کردن خراش چیست؟

ماشین‌های سفید و نقره‌ای نسبت به ماشین‌های مشکی و سایر رنگ‌های تیره راحت‌تر خراش‌ها را پنهان می‌کنند، زیرا ظاهر سفید خراش در مقابل رنگ‌ها تضاد ندارد. آیا تمیز کردن خودروهای سیاه رنگ دشوارتر است؟ تمیز کردن ماشین‌های مشکی از هر ماشین دیگری سخت‌تر نیست، با این حال، عیوب راحت‌تر مشخص می‌شوند. این شامل لکه های آب، خراش ها، علائم چرخش و گرد و غبار است.

منبع : autocarehq
دیدگاه ها 1

یک دیدگاه در “ساده ترین و سخت ترین رنگ ماشین برای تمیز نگه داشتن: راهنمای کامل”

    بازرگانی کمال

    ساده ترین و سخت ترین رنگ ماشین برای تمیز نگه داشتن: راهنمای کامل