رنگ اتومبیل به چند دسته تقسیم می شود ؟

رنگ اتومبیل به چند دسته تقسیم می شود ؟

رنگ ماشین یا رنگ خودرو به همان اندازه که تنوع اتومبیل وجود دارد، می تواند متفاوت باشد. ولی از جهاتی هم می توان رنگ ماشین را در دسته بندی های منظم قرار داد. این رنگ ها عبارت اند از:

.

رنگ ساده  Gloss/Solid

رنگ ساده اتومبیلی - رنگ ماشین ایرانی

رنگ های ساده در واقع یک لایه رنگ معمولی هستند که با یک روکش بی رنگ پوشیده می شوند.

این پوشش بی رنگ به اتومبیل کمک می کند، علاوه بر ظاهر براقی که پیدا می کند مانع از ایجاد خط و خش و آسیب رساندن اجسام خارجی به رنگ اتومبیل شود.

شاید بشود گفت که تقریبا اکثرخودروهای موجود در بازار به طور استاندارد با این نوع  از انواع رنگ اتومبیل، رنگ آمیزی می شوند.به غیر از خودروهای گران قیمت و لوکس که از رنگ های خاص و گاهی سفارشی برخوردار هستند.

رنگ های ساده ارزان قیمت اند و فقط با یکبار رنگ کردن تمام بدنه ی خودرو رنگ می شود و این رنگ کاملا به سطح بدنه می چسبد و برای همین موقع آسیب دیدگی و خش شدن قسمتی از بدنه، به راحتی و با استفاده از قلم های خش گیری قابل ترمیم هستند.

اگر آسیب دیدگی های جدی و خراشیدگی های عمیق در روی بدنه، در این نوع رنگ به وجود آید، تعمیرگاه و مراکز خدمات رنگ خودرو با قیمت پایینی اقدام به ترمیم و درست کردن رنگ اتومبیل خواهند کرد.

بیشتر بخونید : مراحل رنگ کردن بدنه خودرو در کارخانه

 

رنگ های ارائه شده در مدل رنگ های ساده بیشتر از طیف رنگ هایی چون سفید، مشکی، آبی، قرمز و یا خاکستری هستند و تنوع انواع رنگ را ندارند.

با وجود مزیتی که این رنگ از نظر قیمت پایین و سرعت در رنگ آمیزی دارد، اما اگر برای ترمیم انواع رنگ اتومبیل خود به یک مرکز خدمات رنگ خودرو که با تجربه و خبره هستند مراجعه نکنید و در صورت عدم رنگ آمیزی صحیح رنگ صاف و یکدستی حاصل نشده و رنگ حالتی دانه دانه و چروکیده به خود خواهد گرفت.

بعضی از خودروسازان از روشی به نام رنگ آمیزی دو لایه در رنگ ساده استفاده می کنند. که در این روش رنگ آکلریک را با یک ماده ی سخت کننده مثل ایزوسایانات (isocyanate) مخلوط می کنند تا رنگ کاملا به بدنه خودرو بچسبد و از آن به سادگی جدا نشود.

.

رنگ مات وکدر یا Mittef inish

رنگ مات وکدر اتومبیلی - رنگ ماشین

این نوع از انواع رنگ اتومبیل از تمامی مدل های دیگر گران تر بوده وبرای رنگ اتومبیل های خاص وگران قیمت به کار می رود.

برای مات کردن و گرفتن درخشندگی رنگ راه حل هایی وجود دارد، اما اغلب سازندگان این رنگها به وسیله ی پوشاندن سطح رنگ ساده با پوششی از اپوکسی به همراه روکشی از PVC

ظاهری مات و کدر به رنگ داده و مانع از درخشش رنگ میشوند.

بیشتر بخونید : رنگ اتومبیل به چند دسته تقسیم می شود ؟

 

رنگ های مورد استفاده در این گونه رنگ ها شامل طیف هایی از رنگ سیاه و خاکستری است. ضمن اینکه نگهداری و ترمیم این مدل از رنگ بسیار دشوار است.

مثلا برای تمیز کردن و شستشوی این اتومبیل ها نمی توان از مواد تمیز کننده و پولیش های عادی استفاده کرد، چون موجب از بین رفتن لایه ی رنگ مات در آن ها خواهد شد و چیزی که باقی می ماند لایه ی رنگ ساده است.

یا اگر رنگ اتومبیل دچار آسیب شود ساختن و هماهنگ کردن آن با رنگی که در اتومبیل به کار رفته کاری سخت ودشوار خواهد بود.پس برای آسیب ندیدن و از بین نرفتن رنگ اتومبیل به نکات توصیه شده توسط شرکت سازنده کاملا دقت کرده وبه آن ها توجه کنید.

دیدگاه ها 3

3 replies on “رنگ اتومبیل به چند دسته تقسیم می شود ؟”

    بازرگانی کمال

    رنگ اتومبیل به چند دسته تقسیم می شود ؟

    Twicsy

    چه زمانی ماشینمون رو رنگ کنیم؟

    معمولاً بعد از تصادف، آسیب‌دیدگی جزئی، تغییر رنگ و حتی علاقه برای تغییر کلی رنگ برای ایجاد استایل، نقاشی خودرو انجام می‌شه.
    عوامل مؤثر بر هزینه رنگ کامل چه مواردی هستن؟

    کیفیت کار نقاش، اندازه و ابعاد خودرو، جنس و کیفیت رنگ، تعمیرات موردنیاز، برند و سال ساخت و پرداخت نهایی خودرو در قیمت نهایی رنگ خودرو مؤثرن.
    رنگ خودرو چند سال دوام می‌آورد؟

    دوام رنگ خودرو بر اساس جنس رنگ، کیفیت و نحوه نگهداری از وسیله نقلیه متفاوته.

    Delta airlines Flight booking phone

    رنگ صدفی خودرو یک هنر مهندسی است که از ترکیبات منحصر به فردی تشکیل شده است. این رنگ با استفاده از پودر فلزی، مانند آلومینیوم یا فلزات دیگر، همراه با آهن و رزین‌های خاص تولید می‌شود. پودر فلزی به رنگ صدفی خصوصیت متالیک و درخشندگی بالا می‌بخشد، در حالی که آهن به عنوان عامل رنگی اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا طیف وسیعی از رنگ‌ها را ایجاد کند. انتخاب رزین‌های خاص نیز به منظور ترکیب و افزودن استحکام و زیبایی به رنگ انجام می‌شود.

    در این رنگ از انواع رنگ اتومبیل، موادی مثل میکا، آگلومرانت‌ها برای ایجاد درخشندگی و لمعه، و مواد نگهدارنده برای افزایش دوام و ماندگاری رنگ در برابر شرایط جوی استفاده می‌شود. این ترکیبات با دقت محاسبه و تنظیم متناسب، این رنگ را به یک اثر هنری و استثنایی تبدیل می‌کنند که درخشانی و جذابیت خودروها را افزایش می‌دهد.